E-mail Marketing

Email Marketing Toepassen

Email marketing is misschien wel de meest onderschatte vorm van marketing in de online wereld. De mogelijkheden zijn erg breed van klantenbinding tot puur extra direct resultaat. Naar onze ervaring wordt het bijna niet tot niet op de juiste manier toegepast door bedrijven.

E-mail marketing uitbesteden bij Emdmarketing.nl

Wat is de definitie van e-mail marketing?

Het woord zegt het eigenlijk al. Je kunt met e-mail marketing (potentiële) klanten direct benaderen via de mail. Deze manier van direct marketing kan gebruikt worden om nieuwe klanten binnen te halen, informatie of andere content verstrekken, klantcontact te onderhouden of mensen die al klant zijn te overtuigen van een nieuw product en/of dienst. Door gebruik te maken van e-mails om deze doelen na te streven, komen we bij de term e-mail marketing uit.

Wat e-mail marketing nog meer is en wat je er exact mee kunt, ontdek je verder in deze blog. Je weet bovendien na het lezen van dit artikel of het ook voor jouw business waardevol is om in te zetten én welke voordelen je er dan precies mee kunt behalen.

Wat doet E-mail marketing?

Om nieuwe producten en/of diensten te promoten of om bijvoorbeeld contact te onderhouden met bestaande klanten, kun je gebruik maken van e-mail marketing. Marketing komt voor op veel verschillende manieren. Als je voor jouw bedrijf online aan (content) marketing doet dan noemen we dat internet marketing. Onder deze categorie valt e-mail marketing dus ook.

E-mail marketing is dus een (reeks van) e-mail(s) die gestuurd worden vanuit een bedrijf of organisatie naar geïnteresseerden en/of klanten. Een dergelijke mail bevat bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek, maar kunnen ook servicemeldingen betreffen.

Het omvat in principe dus eigenlijk alle vormen van marketing per e-mail en het is een sterk communicatie middel. De meest bekende vorm van e-mail marketing is het versturen van een nieuwsbrief.

Verder kun je ook online aan marketing doen via social media platformen, reclames via websites of door middel van bijvoorbeeld blogs. Met e-mail marketing is het echter mogelijk om bepaalde klanten of doelgroepen heel direct te benaderen. Dit kan door de interesses en het gedrag van de ontvangers van de berichten te analyseren. Verderop in dit artikel zal hier meer toelichting over worden gegeven.

We kunnen nog wel even doorgaan, echter voor jou als ondernemer is resultaat behalen natuurlijk het allerbelangrijkst. Wij staan te popelen om je hierbij te helpen!

KLIK HIER EN NEEM CONTACT MET ONS OP