Search Engine Advertising (SEA)
Search Engine Advertising (SEA) Toepassen
Onder SEA verstaan we voornamelijk Google advertenties zoals Google shopping advertenties en Google Search advertenties. Dit zijn advertenties waarbij we inspelen op al zoekende potentiële klanten en ze precies op het juiste moment naar onze site zien te krijgen. Onze eigen strategieën via Google leveren onszelf al sinds lange tijd mooie resultaten op en dit behalen we nu dus ook voor onze klanten en hopelijk snel voor jou!
Wat is het doel van SEA?
Een van de primaire doelstellingen van SEA is het verhogen van het doorklikpercentage, aangezien het aantal kliks op een website snel kan worden verhoogd door het plaatsen van advertentieruimte. De Conversion Rate is ook bijzonder belangrijk voor SEA, omdat deze uiteindelijk bepaalt hoe hoog de advertentiekosten zijn, en dus de ROAS.
Zoekmachine adverteren kan ook worden gebruikt om advertentiedruk te genereren via pagina-impressies van display campagnes. In de e-commerce-industrie worden advertenties meestal gebruikt door klanten, aangezien SEA erop gericht is de gebruiker over te halen om te kopen. Daarom is een van de belangrijkste doelstellingen het verhogen van conversies in de vorm van verkopen.
Inschrijvingen op nieuwsbrieven, downloads, recensies en leads kunnen echter worden gemanipuleerd via SEO. De omvang van de SEA-maatregelen is daarbij altijd afhankelijk van de hoogte van het geïnvesteerde advertentiebudget en het werkelijke zoekvolume van de onderzoekstrefwoorden.